TEAM ROMÂNIA și CERCURILE OLIMPICE, la Paris 2024
Mişcărea Olimpică din România are o nouă identitate vizuală. Noul simbol aduce împreună TEAM Romania, elemente preluate din ia românească și din celebra Coloană a Infinitului a sculptorului Constantin Brâncuşi, o inimă conturată de culorile drapelului național și cele cinci cercuri olimpice
Mişcărea Olimpică din România are o nouă identitate vizuală. Noul simbol aduce împreună TEAM Romania, elemente preluate din ia românească și din celebra Coloană a Infinitului a sculptorului Constantin Brâncuşi, o inimă conturată de culorile drapelului național și cele cinci cercuri olimpice.
”Sperăm ca noua emblemă să devină un element foarte cunoscut, nu doar în ţară, ci şi în străinătate. Cred că putem spune şi că acest logo e un brand de ţară, pentru că este un proiect făcut din inimă, plecat din inimă, cu foarte multă inimă. Pleacă din elementele naţionale, tradiţionale, elemente bine cunoscute, având ca element central Coloana infinitului a lui Brâncuşi, şi datorită faptului că Jocurile Olimpice vor avea loc la Paris anul viitor. Eu cred că vom avea şi rezultate, vom face tot ceea ce ţine de noi pentru a aduce acest logo în atenţia românilor de pretutindeni. Eu cred că toţi românii au nevoie să rezoneze şi să se identifice cu simbolurile naţionale. E un proiect care îmbină identitatea sportivă cu cea culturală, cu tradiţia şi tot ceea ce avem mai bună în România", a declarat la lansare preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român Mihai Covaliu.
Aneta Bogdan, cofondatoare a companiei Brandient care a realizat noul logo, a dezvăluit că nu a fost ușor ca COSR să primească în premieră acceptul Comitetului Internaţional Olimpic de a folosi cerurile olimpice în scop comercial.
”Comitetul Internaţional Olimpic a aprobat în premiră o emblemă Team Romania care va însoţi, împreună cu cercurile olimpice, toată manifestarea noastră ca naţiune la Jocurile Olimpice. E un set de manifestări, de la uniformele de paradă, la uniforme sportive, de la obiecte de merchandising, pentru că marile organizaţii sportive reuşesc să facă din asta un business şi o sursă de venituri directe. Nu a fost uşor să realizăm asta, pentru că suntem la 30 de ani de la Revoluţie şi noi încă nu ne-am asumat o ideologie a identităţii noastre naţionale. Când vine vorba de estetică şi identitate naţională, de elementele care definesc România, ne vin în minte doar câteva elemente pe care le foloseşte toată lumea", a precizat Aneta Bogdan.