Stiri

19 iulie 2018 Comitetul International Olimpic apara in justitie marca "Pierre de Coubertin"

CIO a anuntat ca a lansat o actiune in justitie impotriva Tempting Brands, o companie olandeza care incearca sa inregistreze in scopuri comerciale marca numelui fondatorului Jocurilor Olimpice moderne, Pierre de Coubertin, in nu mai putin de 60 de tari.

CIO, care a asigurat protectia acestei marci din 2007, a acuzat compania olandeza ca doreste “exploatarea comerciala” a numelui. Forul Olimpic mondial si-a manifestat “ingrijorarea”  fata de aceasta tentativa si a afirmat ca numele fondatorului Jocurilor Olimpice Moderne si al CIO “este in pericol de a fi patat printr-o eventuala comercializare de bunuri sub aceasta marca”.   

Conform Agentiei France-Press (AFP), Tempting Brands, cu sediul in apropierea orasului Utrecht, dar care detine sedii si in Elvetia si România, a argumentat ca are toate drepturile sa inregistreze aceasta marca in virtutea faptului ca, conform normelor Uniunii Europene, CIO nu ar fi folosit-o pe o perioada de cinci ani. Tot AFP mai relateaza ca avocatul firmei olandeze, Tjeerd Overdijk, a avertizat ca CIO are sanse minime de succes in acest caz, ale carui costuri se pot ridica la mai multe milioane de dolari.

Coubertin a fondat CIO in 1894, cu doi ani inaintea primei editii a Jocurilor Olimpice, desfasurate la Athena. “Piere de Coubertin este cunoscut la nivel mondial ca fondatorul CIO si al Jocurilor Olimpice Moderne, iar numele sau este indisolubil legat acestea si de valorile Olimpice universale”, se arata in comunicatul CIO. “Orice exploatare de natura comerciala poate afecta negativ numele Pierre de Coubertin si valorile asociate cu imaginea sa, acesta fiind protejat de catre CIO, in calitatea sa de gardian al mostenirii sale. Nu putem permite ca acest nume sa fie asociat in mod eronat cu activitatea economica a unei companii care nu are nicio legatura cu Miscarea Olimpica.”

Jacques de Navacelle de Coubertin, un urmas al fondatorului Olimpismului, a declarat pentru AFP ca familia sa nu se va implica in acest litigiu si ca va lasa CIO sa gestioneze aceasta problema. Acesta a mai adaugat ca va interveni, totusi, pentru a apara reputatia numelui sau de familie, daca va considera ca acesta va fi folosit fara acordul familiei.

Tempting Brands este proprietarul unui portofoliu care contine, printre altele, drepturile pentru folosirea marcii renumitei autostrazi ”Route 66” din SUA precum si cele pentru marca “Marie Antoinette”, ultima regina a Frantei inainte de Revolutia Franceza.